Artur Dariusz Kubacki, Katarzyna Sowa-Bacia (red.) (2018):
Wybrane zagadnienia z glotto- i translodydaktyki 1
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2018, s. 132,
Cena: przedpłata na konto 16,00 zł plus koszt przesyłki w kraju listem poleconym priorytetowym 10,00 zł
Z Przedmowy:
„Niniejszą publikację pomyślano jako zbiór tekstów połączonych praktycyzmem jako motywem przewodnim. Ich Autorzy to badacze procesów uczenia się, nauczania oraz przekładu, którzy jednocześnie są praktykami kształcenia glottodydaktycznego i przekładowego. Stąd silny nacisk na pragmatyczny walor rozważań, w których podbudowa teoretyczna czy historyczna ma służyć praktycznym wskazówkom i sugestiom. Nie ograniczają się one do jednego etapu edukacyjnego, ale obejmują cały okres nauki: od przedszkola po kształcenie podyplomowe”.
Zakres tematyczny poszczególnych rozdziałów to:
- Błędy metodyczne w nauczaniu języka obcego w przedszkolu (dr Katarzyna Sowa-Bacia).
- Kształcenie nauczycieli w nauczycielskich kolegiach języków obcych na przykładzie NKJO w Sosnowcu (dr Renata Czaplikowska).
- Lingwistyczne aspekty nauczania przedmiotu historia języka niemieckiego (dr Sebastian Dusza).
- Kognitywny model Paula Kußmaula w dydaktyce przekładu pisemnego – od kreatywnego rozumienia do kreatywnego tłumaczenia (dr Magdalena Filar).
- Sylwetka i kompetencje współczesnego nauczyciela akademickiego przekładu pisemnego (mgr Justyna Sekuła).
- Pozaakademickie kształcenie kandydatów na tłumaczy przysięgłych w Polsce (prof. Artur Dariusz Kubacki).